21 Temmuz 2009 Salı

Çocuk yetiştirmede oyunun önemi kitabı

Bu kitabı 10 gün önce aldım ve 1 yaşına kadar ki kısmı okudum. Dğer kısımları çok kafa karıştırmaması için şimdilik okumuyorum.Zaten çok okuyan bir insandım kızım'dan sonra daha bir okur-bakar-yazar oldum :)
Bir çocuğun hayatının en önemli kısmı bence oyun,neden derseniz konuşma dili olmadığından hayatı onlara en iyi öğretme şeklimiz oluyor. Bu kitabı yazan Stevanne Auerbach'a her ne kadar beni duymasa da teşekkürler gerçekten emek vermiş.

Ayrıca bu konu ile ilgili ilerleyen günler de sizlere bir sürprizim olacak !!!!!!!!

Dönelim konumuza bu kitaptan elinde olmayanlar ve yararlanmak isteyenler içn bazı bölümleri paylaşacağım. Çocuğunuza bir nebze de olsa yararım dokunursa bile ne mutlu bana.
Yazar kitapta kendinden kısaca Dr.Toy ( Dr.Oyuncak) olarak bahsetmiş bende böyle hitap edicem.Oyun ve oyuncak üzerine uzun yıllar araştırma yapıp bu kitapta derlemiş.

Ben normalde de kızım doğmadan önce yeğenleri ile ailemizin ufaklıkları ile küçükken arkadaşları ile çok oyun oynayan biri olarak diyorum ki kesinlikle üzerinde durulması gereken bir konu.
http://www.montessoriegitimi.org/ grubumuz da da oyun üzerinde oldukça duruluyor.
Bundan sonra ki yazılarım da kimi zaman kızımla oynadığımız oyunlardan kimi zaman da kitaptan bahsedeceğim.
Fırsatı olanlar mutlaka alıp okumalı diyorum veya değişik tarz da kitap alanlar da paylaşırsa sevinirim. Şimdilik bu kadar görüşmek üzereee :) Bol oyunlu günlerrrr :)

Kaynak :Anne Babalar için Çocuk Yetiştirmede Oyunun Önemi
Yazar: Stevanne Auerbach
Yayınevi: Yakamoz Yayınları
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Pages