31 Ağustos 2009 Pazartesi

Bebekler için yemek tarifleri

Bazı arkadaşlarımın Ece'nin menüsünü ve yedikleri ile ilgili sorularından yola çıkarak blogumu takip eden hem bebişi hem de hamiş olan annelere fikir vermesi açısından hem Ece’nin menüsünü hem de bulduğum diğer tarifleri paylaşmak istiyorum.Kızım 6 ay bitene kadar sadece benim sütüm ile beslendi ve şuan 10 aylık hala da iştahla emiyor.
Evde kendime bir not defteri tarzı birşey ayarladım beğendiğim tarifleri oraya yazıp sırayla yapıyorum bu aralar ki favorimiz “Bebek Omleti” kızım çok severek yiyor.

Ece’nin menüsü ;

06:30 da Anne sütü ( işe gitmeden önce Ece kalkar kalkmaz önce bir emziriyorum)
08:30-09:00 1 ölçek Milupa Aptamil devam maması
3 tane bebe bisküvisi
1 tatlı kaşığı pekmez veya 1 tatlı kaşığı reçel ( ben bir gün reçel bir gün pekmez veriyorum)
1 yumurtanın sarısı ( beyazı 12. aydan sonra verilebilir)
1 yemek kaşığı Milupa 8 tahıllı ballı kahvaltı maması
1 çay kaşığı tereyağı
1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir yada labne peyniri ( bunu da değişimle veriyorum)
Biraz fındık biraz ceviz biraz kuru kayısı bir tutam tarçın ve hindistan cevizin'den oluşan karışımı rondo'dan geçirip bir kavanoz da tutuyorum hergün ki kahvaltımıza bir çay kaşığı ekliyorum

11:00-11:30 O güne göre hangi meyva varsa ya bir çeşit ya 2 çeşit

14:00-14:30 Sebze çorbası

16:00-16:30 Sütaş büyümix ya da normal yoğurt içine bir çeşit meyva bir tutam tarçın ekleyip verilebilir ki bu elimde ki malzemelere göre değişiyor.

19:30 İşten geliyorum :) yine emziriyorum

21:00-21:30 Milupa Aptamil gece muhalebisinden bir kase


vee emerek uykuya dalış :))


Tarif -1 "Bebek Omleti"

1 yumurtanın sarısı
1 tatlı kaşığı saf zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kaşar peyniri

Yapılışı : Teflonu kısık ateşe alıp yağı hafifçe kızdıyorum ayrı bir kasede kaşarpeyniri ve yumurta sarısını karıştırıp tavaya döktükten sonra kapağını kapatıp önlü arkalı pişiriyorum.

Kızımın kahvaltısına yumurta eklemeyip bazen önce kızımı doyuruyorum sonra biz kahvaltı ederken de bu omleti yapıp kızımın tabağına koyuyorum biz kahvaltımızı yapıyoruz Ece'de yumurtasını yiyor :))

4 yorum:

Sinem dedi ki...

Afiyet olsun teyzesinin bir tanesine çok özledim aşkımı en kısa zamanda sendeyim çidoş çok öp aşkımı :))

Chido's dedi ki...

Bekliyoruz teyzesi bizde sizi çoook öptük :)

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Ömiye göre de tarif varmı hahah

Chido's dedi ki...

Onun tarifi sende şekerim :DDDDD

Pages