7 Eylül 2009 Pazartesi

BPA Sorunu

BPA ‘lı biberonlar

Üyesi olduğum Montessori grubun’da bir süredir konuşulan bir konu var arkadaşlar ve gerçekten çok önemli bir konu. tık arkadaşımızın yazdığı yazı da daha ayrıntılı biligi var.
Ülkemiz de de bolmiktarda olan ve ithal edilen BPA’lı yani Bisphenol A lı biberonlar.
Bu kimyasal plastik sertleştirmede kullanılan ancak sıcak ile temas ettiğinde eriyerek sıvıya karışan zararlı bir madde.
Ben kızım için güvenilir diye Avent kullanıyordum.Ancak ne yazık ki onda da BPA olduğunu öğrendim L
Bazı ülkelerde bu maddeden üretilen ürünler yasaklanmış tabi her zaman ki gibi bizde serbest, o kadar sinirliyim ki anlatamam ben çocuğumu nelerden korumaya çalışıyorken nelerle karşılaşıyorum Allah’ım ne olur bebeklerimizi sen koru.
Bu doğal olarak içme suyu aldığımız şu hazır damacanalarda da var. Biz zaten Ece’den önce haberlerde plastik şişelerde ki suyun bir müddet bekledikten sonra tadının değiştiğini vs.duyup su şişelerimizi değiştirdik Artık Sırma’nın 5 lt lik veya 10 lt lik şişelerinden alıp daha kısa sürede tüketiyoruz.
Eklediğim yazı da da göreceksiniz bu şişelerin altında üçgen şeklinde bir amblem var içinde sayı var o sayının 1,2 ve 4 numaralı olanlar güvenli. 5 ve 7 olanlar tehlikeli!! Sırma sularının altında ki numara 1 Allah’tan.Arkadaşlar bazı üreticilere mail atmışlar bende vaktim olduğun da yazıcam birşey değişmese de insanların salak olmadığını anlasınlar.
Bu insanlıktan yoksun insanlar eminim bunları kendi çocuklarına kullandırmazlar.
Para için, bebek çocuk büyük dinlemiyorlar !! çok kötü yazıcam ama tutuyorum kendimi.
BPA nin sebep olduğu hastalıkları bir görseniz paranoyak olmamak elde değil.

1-Prostat ve meme kanseri
2- Zamanından önce ergenliğe giriş
3-Obezite
4-Hiperaktivite
5-Sperm kalitesi ve üretiminde düşme
6-Düşük riski
7-Diyabet
8-Savunma sisteminin zayıflaması ve çökmesi

Bazı biberonlar BPA sız onları da paylaşmaya çalışırım.Sizde değişik fikirlerinizi bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Hep beraber ses çıkaralım ta ki bu gerizekalılar sağır olana kadar !!!!

Hiç yorum yok:

Pages