10 Ekim 2009 Cumartesi

Hayat !!


Lafa söze nerden başlasam bilemiyorum hayat çok zor bir sınavmış, geçen hafta başımızdan kötü bir tecrübe geçti. Ece'm tatlı kızım ateşli havale geçirdi. Ömrümüzden resmen bir 10-15 yıl gitti.
Gerçekten yazarken bile zorlanıyorum. Bayağıdır bloguma bakamadım inanın elim gitmedi daha yeni yeni kendimize geliyoruz .Olayı aramızda bebeği olan hamile olan anneler için kısaca anlatmak istiyorum çünkü insanın başına ne zaman ne geleceği hiç belli değil.
Ece'nin bir 15-20 gündür hafif hırıltısı vardı doktora götürdük Asist adlı bir ilaç verdi kullandık biraz iyi gibiydi. Geçtiğimiz hafta değil bir önce ki hafta çarşamba akşamı sabah işe giderken baktım Ecenin hafif bir ateşi var kayınvalideme bırakırken konuştuk aman anne gözün Ece'de olsun dedim annemde tamam kızım bakarım dedi öğleden sonra çıkmaya başlamış akşam 19:30 da eve geldiğimde ateşi 37,5 di eşim sadece zıbınla Ece'yi oyalıyordu hemen bir Paranox fitil attım 21:00 gibi ateşi düştü oyun filan oynadık saat 23:00 da biraz çıkmaya başladı tekrar bir Paranox fitil attım tabi bu arada biz eşimle diş'e yoruyoruz çünkü neşeliydi , herhalde diyoruz arka dişler çıkmaya başlıyor,neyse saat 23:20 gibi eşime dedim ki Sonat bu akşam salonda yatalım açalım 3'lü koltuğu sende 2'li de yat ben hem emziririm hem de yanında oluruz biraz daha çıkarsa hemen acile götürürüz o da tamam dedi.O ara salonu açtık altını aldım ama çocuğumun alnı yavaş yavaş kızarmaya başladı o ara yan yattım emzirirken uyur belki biraz her saat başı da ateşi kontrol ederiz diye düşünüyorum.Baktım ki ensesi bayağı bir sıcak oldu alnı çok sıcak oldu bir kerede doktor demişti ki aman ateşliyken kısa kısa nefes almaya başlarsa hemen getirin diye o anda bende eşime döndüm "Canım bak ateşi birden çok çıktı ensesi yanıyor alnı yanıyor derken ( bu anlattıklarım 5-6 dk içinde oluyor arkadaşlar) Ece kısa kısa nefes almaya başladı ve 3-4 sn. içinde birden bilincini kaybederek gözlerini devirdi ( gerçekten çok zor yazıyorum buraları çünkü o an hiç aklımdan gitmiyor) ben bir bağırış Sonat çocuk havale geçiriyor dedim hemen banyo ya koştuk tabi inanılmaz bir panik olduk size kızımın o an ki halini anlatmam mümkün değil bebeğim taş kesildi sanki ! hemen yüzüne su vurdum kafasını ıslattım ama yok çocuk kendine gelmiyor öyle taş bebek gibi kaldı hemen işaret parmağımı ağzına zorla soktum dilini geri çektim ağzı sımsıkı kilitlendi tabi eşimde bende ne yapacağımızı şaşırdık o panikle mutfağa gidip çocuğu tekrar ıslattım hani bir an nefes alsa bir kendine gelse diye bekliyorum bir an elimi boğulmasın diye ağzından çektim eşim bağırıyor Ece kızım babam kendine gel diye ben bağırıyorum Sonat kendine gelmiyor diye Allahım sen koru yavrumu diye eşim ver diyor veremiyorum ki sanki o an versem birşey olucak gibi geldi insanların nasıl aklını kaybettiğini inanın o an anladım çünkü biran çaresizlikten aklımı kaybedecek gibi oldum karşı komşularımız sesimize geldi tabi ben artık zaman geçtikçe hadi kızım hadi annem Ece kendine gel derken ( yine bunlar bir 3-4 dk içinde oluyor) eşim hadi hastaneye dedi ama ben duyamadım bile elim kızımın ağzında dilini tutuyorum o kadar sıkmış ki ağzını nasıl bağııyorum Allah'ım sen kurttar diye yalınayak eşim atlet şort o vaziyette arabaya bindik Allah'tan karşı komşumuzun oğlu Allah binkere razı olsun hemen bizi hastaneye yetiştirdi.Acile girdiğimiz gibi bağırışlar filan oldu doktor diye tabi ben artık kendimi kaybetmek üzereyim doktoru görünce elimi çekmem le Ece biraz kustu ve kendinden geçti hemen hava verdiler iğne yaptılar ben yığıldım kaldım eşim desen perişan oldu adam. Allah bizi gerçekten sınadı. ağlamaktan bir hal oldum daha çok küçük çünkü ve ilk defa başımıza böyle bir şey gelince inanılmaz korktuk o kaybetme korkusunu Allah'ım bir daha ne olur hissetirme annelik babalık ne zormuş ,annelerimiz babalarımız bizi ne şartlarda ne hallerde büyütmüşler şimdi anlıyorum.
Bu gibi bir durum da su vurmak yerine hemen yan yatırmak en doğrusuymuş ve ateş çıkmaya yakın hemen ılık bir banyo . O akşamla birlikte 3 gün hastane de yattık tahliler yapıldı serum takıldı antibiyotik iğne oluyor bugün son iğnemizi yaptırdık.Bu arada Ece'nin sorunu üst solunum yolu enfeksiyonuymuş (bizim ki çok sakınan göze çöp batar misali oldu herşeye dikkat eder,z am yine de çocuk işte )lökosit kanı yüksek çıktı 10.000 olması gereken değer Ece'de ilk akşam 15.000 di bu da yüksek ateş arkasından havaleye çevirmiş ilk akşam ateş tekrar yükselince önce koca bir tas soğuğa yakın su ile bileklerine başına ve kasıklarına kompres yaptık 2 saat sonra tekrar çıkınca hemen hemşire ılık soğuğa yakın bir duş aldırdı hiç kurulamadan aynen öylece yatakta bekledik ve sabaha kadar devamlı kontrol ettik ilk akşam kötüydü ama sonra ki günler devamlı iyiye gitti çok şükür geçen cumartesi çıktık şimdi 2-3 gün sonra tekrar kan tahlili yaptıracağız Allah'ım inşallah iyi çıkar. Bunları anlatmayı istemiyordum çünkü çok ama çok üzücü bir durum yaşadık ,yaşayan tüm anne babalar beni daha iyi anlayacaklar.Marmara Hastanesinin acili gerçekten çok iyi hepsine sonsuz teşekkürler çok iyi ilgilendiler. Özellikle Prof.Ayşe hn. muhteşem bir doktor.
Yani arkadaşlar ömrümüzden ömür gitti bazen düşünüyorum ya bir cahillik yapıp fitil verdim nasılsa düşer diye o an emzirip yatağına koysaydım.... düşünmek bile deli ediyor. Aman diyim ateş tehlikeli sakın ihmal etmeyin bize doktorumuzun söylediği 37 derece normal 38-38,5 da hemen getirin 39 tehlikeli biz Ece'yi ilk götürdüğümüzde 39,5 di.

Artık biraz alnı sıcak olsa beni hemen alıyor bir telaş elimizde derece bir dönem gider bu halimiz ama sonra düzeliriz inşallah Allah kimseye evlat acısı vermesin. Sizleri üzdüğüm için kusura bakmayın hem biraz olsun anlatmak iyi geldi hemde yaşanmışlık adına paylaşmak iyidir.

Bundan sonra güzel yazılarla buluşmak dileğiyle canlar...

Ece'cim sende bizi bir daha öyle korkutma tamam mı annem valla yaşlandık kızzzzz :) Aklımız çıktı sen bir büyü bunları bir bir anlatıcam sana :)



18 yorum:

Emine dedi ki...

Canım benim ya çok çok geçmiş olsun.Allah bir daha yaşatmasın.Okurken çok kötü oldum gerçekten.Çok zor günler geçirmişsiniz tahmin edebiliyorum.Çok şükür atlattınız.Allah yavrularımıza sağlık sıhhat uzun ömürler versin.

Başak dedi ki...

çiğdemcim çok geçmiş olsun.valla ürperdim okurken çok zor yaa. soğuk kanlı davranışınla bebişinin hayatını kurtarmışsın.allah bir daha göstermesin inşallah

fatma dedi ki...

okurken sanki bende yaşadım sizden kötü oldum bende çok korkarım yüksek ateşten iki oglumda çok hassaslar hemen ateşlenirler evlat sevgisi hiç birşeye benzemiyor ALLAHIM bir daha yaşatmasın çok geçmiş olsun

anne yazar dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Okurken çok duygulandım. Gerçekten bir anne babanın yaşayabileceği en zor anların birinden geçmişsiniz:( Artık neyseki her şey yolunda.Ece bebeğe ve ailenize bol sağlıklı, mutlu günler dilerim:)

Saniye's handcraft dedi ki...

çok çok geçmiş olsun canım benim yiğenim de birkaç sene evvel geçirdi biliyorum insanın ömründen ömürü gidiyor Allah size yavrunuzu bağışlamış bir daha olmaz umarım sevgilerimle

annecik dedi ki...

gözlerim doldu okurken :(
geçmiş gitmiş olsun inş.
hep kendi minik kızım geldi aklıma.

Allahım korusun yavrularımızı,bizlere bağışlasın..

füsfüs dedi ki...

canım ya çok çok geçmiş olsun allah bir daha yaşatmasın, zor okudum yazını, gözlerim doldu, o haliniz gözümde canlandı, ne zor allahım, ömrünüzden ömür gitmiştir o kadar iyi anlıyorum ki, neyse ki sonu iyi olmuş, panik de olsanız doğru davranmışsınız aslında
tekrar geçmiş olsun, öpüyorum kuzuyu

gülay dedi ki...

çok geçmiş olsun.. bizde hastalığı yeni atlatıyoruz daha neyseki paranox ve ılık duşlarla atlattık bu sefer havale gerçekten çok korkutucu bir durum allah kimseye göstermesin...

Chido's dedi ki...

Emine; Sağol canım Allah kimseye vermesin,amin hepsinin ömrünü sağlıklı ve uzun etsin.

Başak ; Sağol Başak gerçekten Allah kızımızı bize bağışladı.Ve inan aslında biraz telaşlı bir insanımdır ama demek ki anne olmak çok başka birşeymiş.

Fatma; Teşekkürler inan bende çok zor yazdım hatta yazmayacaktım ama düşündüm ki en ufak bir bilgi bile bazen işer yarar sonuçta çocuklu insanın her duruma hazır olması lazım. Allah'ım bir daha göstermesin.

anne yazar ; Çok teşekkürler evladı olan insanların kalbi daha farklı üzüldü tabi ki herkes evladını düşünerek okudu Allah göstermesin ama herşey insanlar için.Allah hepimizin yavrularını korusun.

gülay; Sağol Gülay size de çok geçmiş olsun Allah acil şifa versin.

Not: Arkadaşlar hepinize gönülden teşekkürler.Allah bir daha göstermesin inşallah.

annecik; Sağol canım Rabbim hepimizin yavrusunu bağışlasın.

Füsfüs; Sağol Füsun'cum gerçekten kötü ama sonu Allah'tan mutlu biten bir tecrübe oldu bir daha ateş çıkmaya başlar başlamaz doktordayız.

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Yazını okurken Volkan'ı soğuk havale nedeniyle hastaneye yetiştirdiğimiz gün geldi gözlerimin önüne, tüylerim diken diken :(
Ateşli havalede yükselen ateşden anlıyorsun ya soğuk havalede, her şey anlık gelişiyor ve sen öyylece bakıyorsun :/
RABBİM KİMSELERE YAŞATMASIN, ECE MELEĞİME'DE SİZE DE ÇOK BÜYÜK GEÇMİŞLER OLSUN.
Vee bu vesileyle, ECE MELEĞİM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN :)

Sinem dedi ki...

Ah benım aşkımın başına gelenler ya Allah korudu aşkımı çok geçmiş olsun çidocum annelik çok zor bir kavram her türlü olaya hazır olmak gerekiyor Allah sabrını dayanma gücünü veriyor aşkımı çoook seviyorum senide çok öpt cnm bye

Defne İlbay dedi ki...

Çok geçmiş olsun, çok üzüldüm. inşallah şimdi daha iyisinizdir. Allah sağlık sıhhat versin.

gezicini dedi ki...

çok geçmiş olsun, çok üzüldüm. Allah acil şifalar versin...
sevgiler
gorki

Chido's dedi ki...

VOLKAN-KALDERA; Çok sağol canım evet soğuk havale daha kötüymüş çünkü anlaması çok daha zormuş size de çok geçmiş olsun.
Allah bir daha göstermesin. Hepimizin evladı Allah'a emanet.
Ayrıca tarif için çok teşekkürler.Buakşam denemeyi düşünüyorum :))

Sinem; Sağol teyzesi aşkın'ı Allah bize bağışladı bizde sizi çok öptük tatlım.

Defne İlbay;Sağolasın iyiyiz çok şükür perşembe günü tekrar kan vereceğiz bakalım paylaşırım.allah hepimizin sağlığını korusun.

gezicini;Gorkicim çok sağol amin inşallah.

meldi dedi ki...

Okurken sanki ben yaşamışım gibi dehşet içindeyim. Gözlerimdeki yaşları tutamadım. Çok çok üzüldüm Allah bir daha yaşatmasın. Çok geçmiş olsun

İlkiz dedi ki...

bir anne, babanin yasayabilecegi en zor anlardan birini yasamissiniz. Allah Ece'yi size bagislamis, insallah bugunku sonuclariniz da iyi cikar. cok cok gecmis olsun.

Chido's dedi ki...

Meldi; Çok sağol canım amin Allah kimsenin evladına yaşatmasın çok öpüyorum.

İlkiz; Evet İlkiz inan ki bir an çıldıracak gibi oldum çok kötüydü ama geçti bin şükür Allah'a,çok teşekkürler öpüyorum.

Bahar dedi ki...

Çok geçmiş olsun, başım uyuştu okurken, böyle yazıları paylaşmak lazım, en azından ne yapılması gerektiğini bilmek açısından, tekrardan büyük geçmişler olsun.

Pages