31 Ağustos 2009 Pazartesi

Bebekler için yemek tarifleri

Bazı arkadaşlarımın Ece'nin menüsünü ve yedikleri ile ilgili sorularından yola çıkarak blogumu takip eden hem bebişi hem de hamiş olan annelere fikir vermesi açısından hem Ece’nin menüsünü hem de bulduğum diğer tarifleri paylaşmak istiyorum.Kızım 6 ay bitene kadar sadece benim sütüm ile beslendi ve şuan 10 aylık hala da iştahla emiyor.
Evde kendime bir not defteri tarzı birşey ayarladım beğendiğim tarifleri oraya yazıp sırayla yapıyorum bu aralar ki favorimiz “Bebek Omleti” kızım çok severek yiyor.

Ece’nin menüsü ;

06:30 da Anne sütü ( işe gitmeden önce Ece kalkar kalkmaz önce bir emziriyorum)
08:30-09:00 1 ölçek Milupa Aptamil devam maması
3 tane bebe bisküvisi
1 tatlı kaşığı pekmez veya 1 tatlı kaşığı reçel ( ben bir gün reçel bir gün pekmez veriyorum)
1 yumurtanın sarısı ( beyazı 12. aydan sonra verilebilir)
1 yemek kaşığı Milupa 8 tahıllı ballı kahvaltı maması
1 çay kaşığı tereyağı
1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir yada labne peyniri ( bunu da değişimle veriyorum)
Biraz fındık biraz ceviz biraz kuru kayısı bir tutam tarçın ve hindistan cevizin'den oluşan karışımı rondo'dan geçirip bir kavanoz da tutuyorum hergün ki kahvaltımıza bir çay kaşığı ekliyorum

11:00-11:30 O güne göre hangi meyva varsa ya bir çeşit ya 2 çeşit

14:00-14:30 Sebze çorbası

16:00-16:30 Sütaş büyümix ya da normal yoğurt içine bir çeşit meyva bir tutam tarçın ekleyip verilebilir ki bu elimde ki malzemelere göre değişiyor.

19:30 İşten geliyorum :) yine emziriyorum

21:00-21:30 Milupa Aptamil gece muhalebisinden bir kase


vee emerek uykuya dalış :))


Tarif -1 "Bebek Omleti"

1 yumurtanın sarısı
1 tatlı kaşığı saf zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kaşar peyniri

Yapılışı : Teflonu kısık ateşe alıp yağı hafifçe kızdıyorum ayrı bir kasede kaşarpeyniri ve yumurta sarısını karıştırıp tavaya döktükten sonra kapağını kapatıp önlü arkalı pişiriyorum.

Kızımın kahvaltısına yumurta eklemeyip bazen önce kızımı doyuruyorum sonra biz kahvaltı ederken de bu omleti yapıp kızımın tabağına koyuyorum biz kahvaltımızı yapıyoruz Ece'de yumurtasını yiyor :))

29 Ağustos 2009 Cumartesi

Kreative blogger



Sevgili www.zeynepgulcemine.blogspot.com arkadaşım beni ödüle layık görmüş çok memnun oldum sağol şeker :)

Kural gereği; Ödülü veren kişinin ismini kreativ logosunu eklememiz gerekiyor. Aynen yaptım :)

Ve 7 tane kendimiz hakkında bilinmeyeni yazacağız.

1- Sanırım burcumun bir özelliği (Koç burcuyum) çok kararsızımdır ama bir şeye de karar verirsem öldür allah vazgeçmem :)

2-Hastalık derecesinde değil ama düzenli ve tertipliyimdir hele ki özel eşyalarım konusunda daha bir titizim.Şu aralar tabi ki kızımın eşyaları 1. sırayı aldı.

3-Kızım doğduktan sonra yapamasam da her türlü oyuna bayılırım. Tabu, bilgisayar playstation vb. gibi

4-Film seyretmeyi çok severim özellikle gerilim macera tarzı olursa değmeyin keyfime.3-4 filmi üstüste seyretmişliğim vardır vakti zamanın da Tuğçe arkadaşım iyi bilir. :)

5-Acayip takı ve çanta meraklısıyımdır bir dünya olmasına rağmen yine de dayanamaz alırım birde yaa bak bu şu kıyafetime uyuyor ama bu bende yok diye kendimi kandırırım :)

6-Tam bir deniz kızıyımdır denizi çok ama çok severim.

7-Çok kitap okur ve araştırırım şu aralar tek konum Ece ile ilgili şeyler ve maalesef çok az kitap okur oldum.

İşte benim de 7 bilinmeyenli denklemim bu :)

Gelelim ödül verme kısmına ; Canım arkadaşlarım bu ödül bayağıdır gezdiğinden özür dileyerek kimseyi eklemiyorum isteyen birkaç arkadaşıma baktım hepsi almış isteyen seve seve yazabilir tabi ki...

Minimui dergisi

http://www.minimui.com/Minimui1/Default.aspx


Size müthiş bir dergi’den bahsetmek istiyorum. Sevgili www.pi.web.tr Ayça ve arkadaşlarının hazırladığı, içinde bebeğinizle ilgili herşeyi bulup hatta alışveriş yapabileceğiniz bir kaynak.
Kaynak derken gerçekten bakınca anlayacaksınız derginin tasarımı çok şık olmuş, kullanılan müzikler de siz okurken çocuklarınızı eğlendirebilir. Değerli annelerin tecrübelerini gerek yazılarıyla gerekse videolarla paylaştıkları okumaya doyamayacağınız bir dergi.
Mutlaka üye olun ve takip edin derim, ben her sayıyı iple çekicem.
Bu arada bu ay ki yani Eylül sayısında benim de kızımla birlikte “6-12 ay arası çocuklar da oyun” konusunda çekmiş olduğumuz videomuz yayınlanacak. Bir an önce izlemek için sabırsızlanıyorum.
Ayça’cım senin ve emeği geçen herkesin ellerine sağlık başarılarınızın artmasını dilerim.
Ne zaman ihtiyacın olursa biz Ece ile burdayız.

Hadi anneler babalar oturun netin başına hep beraber dergi okumaya :))

Dip not :Link vermeyi beceremiyorum bir an önce öğrenmem lazım.

24 Ağustos 2009 Pazartesi

Yorgunuuum :(

Yahu çocukla birlikte çalışan anne olmak ne zormuş ilk defa bu hafta bunu bu kadar hissettim.
Hem evimin temizliğini yaptım hem kızımla oynadım hem de dışarıda ki işlerimizi halledip biraz da alışveriş yaptık ve ben bittim dostlar nasıl yoruldum anlatamam.
Şu japonlara ne özendim ya şimdi bir robotum olsa versem eline toz bezini hadi kızım sen başla ben kuzumla oyundayım iş bitince haber ver düğmenden kapatayım desem :)))))
ne küüüsel olurdu!! ehe ehe hehh :))

Bugün neyse ki rahatım.Kayınvalidem grip oldu (Allah şifasını versin) o nedenle annemi çağırdık kızıma bakması için sağolsun geldi. Bakalım Ece babaanneye ve dedeye çok alışkın artık dururmu uyur mu bilmiyorum !!

Zor arkadaşlar zor çalışan anne olmak zor?
Bugün sitem günüm eee hep neşe olmaz dimi kızlar?

20 Ağustos 2009 Perşembe

İyi ki doğdun Melis :))

Geçen pazar günü eşimin abisinin kızı Melis'in doğumgününü kutladık, güzel geçti.2 yaşı bitti maşallah.Bir de bu fıstığın Can adında tatlı mı tatlı bir abisi var onu da burdan kocaman öpüyorum kıvırcığım benim.
Nice yıllara yengecim Doğum günün kutlu olsun.Hayat sana gözlerin gibi güzellikler getirsin.
Resimler elime ulaşınca ekleyeceğim.

Hayırlı Ramazanlar

Bu mübarek Ramazan-ı şerif ayının evlere,işyerlerine bolluk, bereket, kalplere nur getirmesini dilerim.Allah ibadetlerinizi makbul dualarınızı kabul etsin.Hayırlı ramazanlar.

En sonun da bende mimlendim :)

Şu mim olayını pek merak ederdim.Sonunda bize de uğradı.Sevgili http://www.zeynepgulcemine.blogspot.com arkadaşım beni mimlemiş.
Emine'cim bu arada Gülce'yi çoook öpüyoruz maaşallah gözleri nazar boncuğu olup onu tüm nazarlardan korusun.
Hadi bakalım gelsin cevaplar ;

TEMİZLİK; Çalışan bir hatun olarak tabi evde olmak gibi olmuyor maalesef.Akşamları Ece'yi uyuttuktan sonra yapabildiğim kadar yapıp normal temizliğimi haftasonu yapıyorum.Eşim sağolsun kızımı birkaç saat dışarı da oyalıyor bende atom karınca olarak aynen işlere dalıyorum.
Çünkü bu aralar kızım beni gördüğünde hep kucağım da olmak istiyor :)))
Ece'den sonra sadece evimiz de oyuncak ve bilumum altaçma,pişik kremi,emzik v.b. şeyler bol miktarda dolanıyor :) Kızım emeklediği için artık yerleri filan elimle siliyorum yer olayına daha dikkat ediyorum sadece onun dışında düzenimiz hemen hemen aynı.

YEMEK: Elimden geldiği kadar yemek yapmaya çalışıyorum yaz olduğundan bazen geçiştiriyoruz ama Ece'nin tüm yemekleri çok düzenlidir.Hergün hemen hemen belli bir düzen de ama farklı yemekler ve mamalar yer.O akşam çorbasını hazırlarım, sabah kalkınca kahvaltısını hazırlayıp kayınvalideme götürürüm.Havalar iyi olduğu için Ece'yi kayınvalidemlere götürüyoruz,kışa dönünce onlar gelecekler.Bu arada sağolsun kayınvalidem de yemek konusun da çok destek olur,bazı akşamlar hızır gibi yetişir.Ece en çok meyva yemeyi seviyor.

SOSYAL AKTİVİTELER: Ece henüz çok farkında olmasa da bayağı oyun oynuyoruz.Akşamları kayınvalidemlerin hemen evinin karşısın da park var orada Eceyi sallıyoruz kaydırak kaydırıyoruz artık parka yakşalınca çığlık atmaya bağırmaya başlıyor.Bugün dedesi ile götürdüğüm de artık kaydırağın üstüne koyunca baktık ki kendini aşağı kaydırıyor :))
Tahtıravilli ye bindiriyoruz. Haftasonları sahile iniyoruz deniz kokusu alıp arabasıyla gezdiriyoruz.Şimdilik aktivitelerimiz Ece üzerine kurulu.Şimdi annem duysa eeee az gezmediniz karıkoca artık kızınız da sıra dediğini duyar gibiyim :))

ECE'Lİ AKTİVİTELER : Sabah 06:15-06:30 gibi uyanır bize seslenmeye başlar ya da bazen sessiz sessiz yatağın da oynar.Önce bir posta emziririm sonra altını alıp babasına teslim eder bende onun eşyalarını hazırlamaya girişirim.Sonra hep beraber evden çıkarız ben servise yetişmek için hafif hafif koştururum Ece'm tatlı kuzum da babasıyla dedelerine gider.Akşam esmerim'i alırız ordan canımız o gün ne yapmak isterse. :))

Bizden de bu kadar bende http://rose-blogum.blogspot.com u yani Ecoş'un teyzesini mimliyorum.

18 Ağustos 2009 Salı

Vazgeçilmez bir tat deniz :)

Benim için hayatta olmazsa olmazlar arasında ilk sıralara yakın bir yerde deniz girmek gelir.Bunun sebebi küçüklüğümden beri çok denize girmek sanırım.Yakın arkadaşlarım ve ailem bilirler ki bahar bitmeye yakın başlarım hadi denize gidelim ne zaman yüzücez ne zaman gidicez diye çocuk gibi söylenmeye :) eşim sağolsun huyumu bildiği için gidemeyeceksek de tamam canım biraz daha sabret önümüz de ki hafta gideriz diye beni çaktırmadan oyalar.
Hamileyken çok yüzdüm çok su içtim hala daha öyleyim kısacası su benim için önemli.
Bu sene işlemizle ilgili yaşadığımız bazı sıkıntılarımızdan dolayı uzak bir tatil hayaldi,napalım canımız sağolsun.
2 hafta önce çok şükür ki denize gittik bize 1 saatlik uzaklıkta olması ve denizinin temiz ve kumlu olması sebebi ile Şile'yi tercih ettik. Önce yolda uğrak yer olan sıra sıra gözlemecilerin olduğu yere uğrayıp kafamıza esen bir yerde güzel bir kahvaltı yaptık.Kızımla hamak keyfi yapıp dinlendik Ece'nin de hoşuna gitmiş olmalı ki üzerimde hiiiç kımıldamadan yattı :))))
Kızkardeşim,eşi,yeğenlerim ve biz olmak üzere 2 aile gittik ve inanılmaz güzel geçti.

Eşim'le benim için çok önemli ve özeldi çünkü şekerim balım kızımızla ilk denizimiz olucaktı.Nasıl tepki verecek diye çok heyecanlandık çok merak ettik :) Ama benim tatlı bebişim anasının kızı bayıldı suya :) zaten maaşallah banyo yaparken de hiç ağlamaz.Ece'yi ilk suya soktuğumuz da kaşlar çatık bir suya bakışı vardı ki görmeniz lazım.Suyun çokluğu insanların kalabalığı çok farklı geldi. Veee eşimin uyarısını dinlemeden komple 1-2 kez yavaşça suya sokup çıkardım hiç ağlamadııı :) bu da demektir ki seneye kızımızla su da bol bol oyun oynayacağız.

Kardeşimle nöbetleşe girip diğerimiz çocuklarla oyalandı.Yeğenim Arda 8 yaşında bu sene artık kendi başına yüzebiliyor ve bundan dolayı çok mutlu tabi bizde. Çağlacık da elinde kova kürek kumlarla oynadı. Aşağıya fotoları ekliyorum.Hep söylüyorum fotoğraf çekmeyi çok seviyorum diye ! bu sefer o kadar güzel bir poz yakaldım ki çocuklarımız büyüdüğünde eminim bu fotoğrafa bayılacaklar.
Çok şeker çıkmış bence :) e kim çekti canııım ehi ehi eh ehee :))

14 Ağustos 2009 Cuma

Ben geldiiiimm :)

Selamlar dostlar,


Sonunda bilgisayarın başına geçebildim.Bugün evimi toparladım kendimi de iyi hissediyorum. Geçen hafta gerçekten çok güzel geçti. Kızkardeşim Sinem yeğenlerim Arda ve Çağla'yı alıp taaaaa Mimarsinan'dan bana geldiler. Çocuklar Ece'yi Ece onları görünce çok sevindi bayağı oyun oynadılar.Arda o kadar tatlı ve akıllı bir abi ki ikisine de çok göz kulak olup oynattı. Biz de kardeşimle dertleştik yemekler yaptık.Akşam hep beraber Maltepe sahile inip gezdik, yaavv bu sene ben yaz'dan hiç birşey anlayamadım neden derseniz akşamları sanki yaz değil de bahar gibi bir rüzgar bir rüzgar utanmasak üşüycez.Rüzgar'dan doğru dürüst sahilde gezemedik 1 saat'te eve döndük :( Bu Çağla hadi kızım resmini çekicem dediğim de hemen poz veriyor henüz 2 yaşında fıstık.

Bu da yakışıklımız Arda kendileri birazcık yaramaz olur ama süper akıllı,bir cevaplar veriyor aklınız durur.Kardeşim bazen isyan bayraklarını çekiyor :)) ee olacak o kadar dimi yani.

Ertesi gün kardeşimle beraber ananeme kalmaya geçtik. Ananem benim için çok önemli onu gerçekten çok seviyorum Allah başımızdan eksik etmesin benim için yeri çok ayrıdır.Aslında hepimiz için desem daha doğru, ne zamandır bizi çağırıyordu kardeşimle 2 gün de orada kaldık yani Zeytinburnu'nda bol bol gezip vakit geçirdik.Sinem'le beraber ananem'den tarhana tarifi aldık sır gibi hemen deftere yazdık kısmetse Ece'm büyüyünce kızıma yapmayı düşünüyorum artık nasıl olursa :)) çok zahmetli bir iş.

Ananemden sonra Gürpınar'a annemlere geçtik bir nevi göçebe hayatı yaşadık Ece'yle ben biraz fazla yedekçiyimdir görseniz 1 büyük çanta bir sırt çantası aldım yanıma napıyım huyum kurusun.
Erkek kardeşim Fatih ile eşi Seda da bebek bekliyor bir telaştır sormayın gitsin :) "Hala" oluyorum diye çok heyecanlıyım aslında :) çaktırmıyorum ismi kısmetse Yaren olucak Allah bir avaz da kurtarır inşallah tüm büyülü bahçeleri :) anlatıcak o kadar şey var ki aslında biraz kısa kesmeye çalışıyorum ( bu kısa hali yani ) yazmam yazmam bir yazdım mı sayfalar yetmez ehe ehe ehe :)

En son kızkardeşimde bitirdik geziyi diycem ama bitmediiii cumartesi akşamı eşi hepimizi toplayıp denize gitmek üzere bize geldik. Tabi ben bunları yazarken iyi hoş ama arkadaşlar şaka bir yana gerçekten yorulduk :) Ece gayet mutluydu ilgi onda keyif onda kızımla 1 hafta dolu dolu zaman geçirdim benim esmer şekerim annesinin kuzusu. Hep çocukları çekmekten kardeşimle bir fotoğraf çekilmemişiz :(
Denize gidişimizi daha sonra yazacağım. Genel de ev ortamında olduğumuzdan pek bağ bahçe pozları yok :) varsa yoksa çocuklarımızı çekmişiz.

İnsanın en kıymetlisi ailesi ne kadar huzurlu ve mutlu zamanlar geçirdik. Eşimin ailesi de kendi ailem gibidir bu konu da bende eşim de böyle ailelere sahip olduğumuz için çok şanslıyız.
Bunlar da resimlerimizden bazıları;


Ece teyzesinde bebek sallarken :)


Kokoş Çağla :) atlamış arabasına vınnn vınnn dolaşıyor :)

Tavşanım benim, annesinin bitanesi, canım meleğim seni çok seviyorum.

12 Ağustos 2009 Çarşamba

Ahh tatil ahh :)

Geçen hafta yıllık izindeydim. Bu hafta da ev işleri birikmiş halde beni bekliyor ama ben çoooook yorgunum nedense bir türlü toparlanamıyorum ve içimden yazmak dahi gelmiyor en kısa zamanda evimi ve kendimi toparlamam lazım :))
Tatil harika geçti kızımla dolu dolu bir hafta geçirdik denize gittik,bol bol gezdik ve çok eğlendik.
Babamız evdeydi maalesef ama biz ana kız bayağı bir kapı yaptık. Detaylara sonra gireceğim.
Bu sene Tatilköylü ve denizli planlardansa aile ile görüşme gezip tozma şeklinde geçti kalan 1 hafta mı da sanırım Eylül gibi kullanacağım.
Şimdilik benden bu kadar aslında kafam da yazacak çok şey var ama elimde derman yok :((
çektiğim fotoğrafları aktarıp düzenlediğimde paylaşağım.

Pages