26 Ocak 2010 Salı

Ayşe Kulin 3'lemesi




Bu aralar kitap okuyamadığım dönemlerin acısını çıkarıyorum servisle gidip gelirken okuyorum ilk okuduğum kitap Ayşe Kulin'in Nefes Nefese adlı kitabıydı annemin tavsiyesi üzerine ondan alıp başladım ve gerçekten bi nefeste okudum harika bir kitaptı konusu Son Osmanlı paşalarından Fazıl Reşat'ın kızı Selva ile Musevi genci Rafael'in imkansız gibi gelen ailelerinin dahi istemediği bir evlilik yaparak Fransa'da yaşamaya başlaması ancak II.Dünya savaşı patlak verince ordan tekrar yurtlarına dönme mücadelelerini anlatan müthiş bir kitap.

İkinci kitap Veda ise Osmanlı İmparatorluğunun çökerken İstanbul'da yaşayan Maliye Nazırı Ahmet Reşat'ın ailesinin ayakta kalma öyküsü .Dönemin kadınlarının evlerine hayatlarına ve aşklarına sahip çıkışının öyküsü...

Şuan okuduğum 3.kitap ise Umut"Hayat Akan bir sudur" o da Ahmet Reşat 'ın ve ailesinin yeni kurulan Cumhuriyet'le birlikte geçirdiği değişim gelişim büyüme öyküsü.
Ayşe Kulin kendi soyağacından yola çıkarak hem ayrı ayrı hem de bir bütün olarak o dönemi anlattığı bir üçleme olmuş.Her zaman ki gibi tarihle aşkı birbirine harmanlayıp süper bir roman yazmış.Hikayelerin kurgusu ve birbiri ile bağlantısı,içiçe anlatımı ,o dönemde ki insanların zarafeti,her ne olursa olsun ayakta durma çabaları,savaşın ağırlığı ve katılığı çok ince örülmüş ve ince işlenmiş.

Okurken her insanın hikayesini ayrı ayrı takip edip onların dünyasına giriyorsunuz ve hepsinin tadı ayrı ayrı. Kısacası ben üç romanı da çok beğendim şimdi yeni 2 kitabım daha geldi sonra sıra onlarda, yine eskisi gibi kitap kurdu oldum yani :))

1 yorum:

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc

Pages