4 Ocak 2010 Pazartesi

Fırın Sütlaç

Geçen akşam ilk defa fırın sütlaç yaptım. Çok hafif sulu olmasına karşın tadı ve görüntüsü çok güzeldi. Tarifi şirketten arkadaşım Gülcan net'ten bulmuş bende ondan alıp denedim.Bana da sadece tarif olarak attığı için maalesef kaynak belirtemiyorum :((

Tarif aşağıda afiyet olsun :))

Malzemeler
1,5 çay bardağı pirinç
2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 litre su
5 yemek kaşığı pirinç unu ( tarifte 3 yk.pirinçunu diyor ama biraz sulu olunca bence 5 daha iyi )
1 litre süt
Hazırlanışı
Pirinçleri 1 litre suda haşlayın. Pirinçler yumuşayınca 1 litre süt ile şekeri ilave edin. Sütü yavaş yavaş, karıştırarak ilave edin. Sütün kaynamasına yakın bir bardak suda ezdiğiniz 5 yemek kaşığı pirinç ununu ilave edin. 10 dakika kadar daha kaynatın, bu arada kıvamı da koyulaşacaktır. Ateşten almadan önce vanilyayı ilave ederek ısıya dayanıklı kaselere alın. Yaklaşık 10 kase sütlaç çıkıyor.
Kaseleri fırın tepsisine dizin. Sütlaçların tabanlarının yanmasını önlemek için tepsiye su koymayı unutmayın. Yani kaseleri suyun içine oturtturuyorsunuz. Daha önceden 180 derecede ısıttığınız fırına sütlaçları sürün. Sık sık kontrol ederek çok fazla yanmalarını önleyin.

3 yorum:

Defne'nin Annesi dedi ki...

çok güzel gözüküyor, favori tatlım:)

1 lt su çok geldi bana,benim de çok güzel tutan bir ölçüm var, mutlaka denemeni tavsiye ederim:)

1 çay bardağı pirinç, 2,5 çay bardağı su + 1/2 bardak şeker ile iyice haşlanır.
1 lt süte 1 /2 bardak şeker ilave edilerek kaynatılır.
Haşlanmış pirinç, süte ilave edilir ve 10 dk daha kaynatılır.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Afiyet şeker olsun nice senelere canım

Chido's dedi ki...

Defne'nin Annesi; Teşekkürler :) Bana da ilk su fazla gelmişti ancak pirinçleri haşlarken bayağı bir su gidiyor. Senin tarifini de mutlaka deneyeceğim bloguma eklerim :)
Sevgiler

Stil Direktörü; Sağol tatlım gel beraber olsun sana ve ömi'ne de nice seneler.

Pages