12 Ocak 2010 Salı

Pırasalı Börek ( Arnavut Böreği )

Pazar günü canım Pırasalı Börek isteyince sıvadım kolları : ))

Bu böreği anneannem’den öğrendim kendisi inanılmaz güzel ve lezzetli yemek yapar.Zeynep hn.Allah sağlıklı ömür versin bitanem elin kanadın hep üzerimizdeydi benim için çok özel ve önemlisin muck muck.Annem’de sağolsun beceriklidir ama anneannem maşallah sülalece bilinir : ) teyzem kardeşim annem ve ben hepimiz ondan tarif alıp deneriz : ) tabi yine de anneannem gibi olmaz : )

Herkes anneannesini eminim çok sever ama benim için anneannem bambaşkadır aramızda ayrı bir sevgi var. Tüm torunlarına ayrı ilgi ve alaka gösterir hepimizin gözbebeği canım benim. Görgülü bilgili ve herkes tarafından çok sevilir sayılır inşallah hayatta bizde onun kadar temiz düzenli becerikli ve sayılan bir insan oluruz. Bu tarifler bizlere miras kalacak inşallah bende kızıma bak bunu anneannemden öğrenmiştim bunu annemden diye anlatıp öğretmek nasip olur.Önünde saygıyla eğiliyorum efendim canımın içi.

Gelelim tarife;

Aslında açabilen hamurunu kendi açabilir ama bende nerede o zaman Ece’yle ancak bu kadar : )

2 tane hamur alınır.Hamur biraz dinlenirken pırasalar doğranır biraz zeytinyağı biraz salça ile kavurulur içine istenen baharat atılır.

Hamurlar 8 tane ayrı beze olarak ayrılır.4 tanesi alt 4 tanesi üst hamur olacak.

4 beze açılıp aralarına eritilmiş sanayağı ve biraz un serpilip üstüste konur.Diğer 4 tane bezeye de aynı işlem yapılır. Daha sonra üstüste koyduğumuz alt olacak hamur un serpilerek bir tane büyük olacak şekilde açılır. Diğer hamur da üst olacak şekilde açılır.

Bu börek için en iyisi yuvarlak tepsi ancak isteyen kareye de sığdırabilir.

Tepsi biraz yağlandıktan sonra alt hamur konur araya pırasa serilip üst hamur kapatılır. Kenarları hafifçe parmakuçlarımızla birleştirilip üzerine tekrar kalan erimiş margarini sürüp birazda un serptikten sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirebiliriz.

Not: Fırından çıkarınca üzerine biraz sanayağı sürüyoruz bastırmamaya çalışın şekil-a da görüldüğü üzere yıkımlar oluyor :))))

Afiyet bal şeker olsun :))

Kuzucum Ece’de afiyetle yedi :))

3 yorum:

Semih dedi ki...

Ayy olsada yesek. Gerçekten çok güzel gözüküyor yaa. Ellerinize sağlık.

Defne-prenseskuzu dedi ki...

enfes gözüküyor:)

Chido's dedi ki...

Semih ;Çok sağol Semih :)

Defne-prenseskuzu ; Sağol :)

Pages