25 Haziran 2010 Cuma

Ece'nin 20.Ay'ı




Bugün bebeğim tam olarak 20 aylık oldu. 2 yaşımıza az kaldı bende de hafiften 2 yaş sendromu korkuları başladı çünkü bu aralar hanımefendi de inatlaşmalar arttı elinden birşey almak istediğimizde bir yapışıp çekmesi var o ne kuvvet almak mümkün değil :)

Bir de bu aralar buzdolabına takmış durumda gidip kapısına anne ag agg diyor hadi açıyorum bakıyor bakıyor ya yumurtaları alıyor (kendisi acayip yumurta sever) ya sebzelikten herhangi birşey ya raftan herhangi birşey başlıyor yemeye tamam yavrum ye de annecim onlar soooğğğuuukkk diye diye dilimde tüy bitiyor :) hem diyorum çocuk yemekten soğumasın aman rahat bırak ama bizim ki yarım gün mesaiyi dolap önünde yapınca bana fenalık geliyor.Neyse bu da bir dönemdir herhalde....

Kızımla bütün gün evde olmanın keyfini çıkarıp bol bol oynuyoruz zaten beni pek bir rahat bıraktığı da söylenemez bütün gün babasını sayıklıyor babası gelince de biraz oynayıp hoop yine benim yanıma ya kuzucum meleğim git biraz babanla oyna bende şöyle bir uzanıyım yok hemen geliyor yanım anne kak tabi emir büyük yerden kalkıp oturuyorum.Tabi bunda benim de Ece'yle çok oyun oynamamın ve bazen ondan daha çok eğlenip gülmemin de etkisi var, artık büyüyor ve öyle güzel ,komik hareketler ve mimikler yapıyor ki...

Bu aralar favorimiz ben elime su şişesini alıyorum ve suyu içer gibi tutup hafiften döker gibi yapıyorum ayy sular geldi nerden geldi filan dememle Ece katıla katıla gülüyor geçen akşam oturduğu yerde gülemekten yan düştü beni kim tutar kahkalarımızla ev inledi o gece pek bir eğlendik.

Eşimin de benim de hep bir muzur tarafımız vardır Ece'de de aynı genler olduğundan onda da acayip bir muzurluk var ve bu da bizim çok hoşumuza gidiyor. Espriden anlayan şakalara gülen bir çocuk.Umarım hep böyle gider.

Ayrıca acayip dillendi kelime haznesi çok geniş söylediğimiz herşeyi anlıyor bazen anlamaz filan diyoruz dediğimizi aynen yapınca şaşırıp kalıyoruz.Eeee o kadar anlat kitaplar oku şarkılar söyle sonunda bizim ki de papağan oldu.Eşim annesi kılıklı pek bir sessiz diye dalga geçiyor :))))

Son zamanlarda en sevimli söylediği şey adı soyadı ismini epeydir söylüyordu ama soyadını da sorunca hemen söylüyor .Yavaş yavaş cümle kurmaya başlıyor.Yaz sonuna bayağı bir gelişim gösterir sanıyorum.Bir de benden öğrendiği bir şey var birşey yapmak isteyince yada istemeyince "Yaaa anne""Yaa Ece"( yani Ece yapıcak )diyor hey Allah'ım şimdiden ya annelere başladı bizim kız :)

ABC yayınlarının sayı kartlarını aldım ve zaman zaman gösteriyorum ( bu konuyu ayrıca yazıcam) Baby tv de de Charlie ve sayılar diye birşey var Ece çok severek seyrediyor bende o ilgi duyuyor diye biraz biraz öğretmeye çalışıyorum dün 1 rakamını gösteriyordu ve Ece birden işaret parmağını havaya kaldırarak Biiirrr dedi ve çok şaşırdım :)))) Bu aralar yaptığı bazı şeylerle gerçekten çok şaşırtıyor.
Anne,baba,mama gibi kelimelerin dışında söylediği bazı kelimeleri anımsayamadım.

Küçük cadımızın bunları ileri de okuması umuduyla söylediği kelimeleri tarihe kazıyorum :)


Ece = Ece

Ağalar = Ağayay

Tamam = Mam

Öbürü = Öbüü (genelde spor ayakkabılarını giydirecekken diğerini isterken söylüyor)

Erik = Eggi

Aç = Agg

Ayakkabı = Akka

Arkadaş = Arkaa

Su = Huu

Bitti = Bitti

Otur = Otuuu ( bu ara sık kullandığı kelime bütün oyuncakları oturtup Ayı otuuu hav hav ottuu diyor)

Dede = de

Üzüm = Üdüm

Portakal = Okaal

Elma = Ema

Ütü = Utü

Dergi = Eğgii

Top = Poo

Temiz olmak = Ciciioduu

Bir = Biiirr ( İşaret parmak da havada :)))))) )

İki = Ekii

Ayran = Ayyan

Acı = Aciii

Ekşi = Eggi ( Surat buruşturulmuş halde )

Tatlı = Aklııı
Robot = Boo
Yumurta+Makarna ikisi de = Akaaaa



Allah seni nazarlardan korusun meleğim,bitanem herşeyimsin.........

Hiç yorum yok:

Pages