22 Haziran 2010 Salı

Süt kuzumu memeden kestim :(




Ne zamandır aklımdaydı kuzumu memeden kesmek ama bir türlü gönlüm razı olup da kesemiyordum. Aslında isteğim 2 yaşına kadar emzirmekti ama benim aşkım son zamanlar da o kadar düşkünleşti ki memeye artık kesmeye mecbur oldum.Ne gece uykusu düzenliydi ne yemesi ne de gündüzü.
Doktorda ameliyatı da yaz sonuna kadar yapmıycaz deyince;
geçen hafta değil ondan önce ki cuma günü kesin kararımı verdim.Önce aktardan Sarısabır diye bir ot var ondan aldım aslında ot da değil cam macunu gibi iğrenç kokusu ve tadı olan bir şey.Bunu da üye olduğum anneler klübünden duymuştum.Düşünüyorum düşünüyorum nasıl yapıcam nasıl bıraktırıcam diye aklıma bu geldi dedim benim kuzuma ancak o söker yoksa yandık çünkü Ece sağolsun günde 10-15 kere meme meme deyip emen bir çocuktu.Son 1-2 aydır iyice suyunu çıkarmıştı biryerlerde üstümü açmaya çalışıp anne agg emmi emmi deyip duruyordu :)) En çok beni üzende gece uykusunun bölünmesiydi.

Gelelim o güne sabah bebeğimi içimden son seferler diye diye emzirdim kahtvaltısını yaptı biraz oynadık tabi beni bıraksan ağladım ağlıycam sanki bir parçamı koparıyorlar sanki haksızlık yapıyorum gibi geliyor,ama bir taraftan da bakıyorum artık düzeninin oturması lazım filan ahh ahh kaç ay bu gelgitle yaşadım.Birde çok büyütmüşüm kafamda gece çok ağlar durmaz uyumaz gündüz nasıl uyuturum çocuk perişan olucak diye. Bir iki aydır da Ece ye arada bir annecim sen artık büyüdün memede süt bitiyor acı olucak sende sütünü biberondan içeceksin filan diye söylüyorum (psikolojik açıdan hazırlık aşaması :)) )
Neyse en son öğlen uykusuna yatırırken son kez emzirdim :(( uyuyup kalkınca biraz açılınca tabi meme dedi hemen çaktırmadan sürdüm birazda fazla sürdüm ki ilk sefer sütün tadını almasın diye.Ahhh benim güzel meleğim geldi güzel güzel yapıştı memeye ahh kıyamam bir geri çekilip yüzünü buruşturması vardı ki anlatamam anneee aciii aciii dedi hey allahım çaktırmadan gülüyorum aaaa annecim süt bitmiş artık meme acı olmuş dedim.Kuzum nasıl tiksindi nasıl silkinip duruyor allahım.Bir taraftan seviniyorum tepkisi kötü ama sonuç iyi olucak diye bir taraftan kıyamıyorum içimden dayan Çiğdem herşey onun sağlığı ve iyiliği için diye ahh bu annelik çok zor !!!!


Aradan 1-2 saat geçti tekrar meme istedi yine tattırdım yine aciiii anne acii dedi :)) sonra aradan biraz zaman geçince ben sordum ııhhıhh ıhhh anne emmi aciii dedi :) ben şoktayım tabi.

En çok akşam nasıl uyutucam derken akşam da kollarımda sallayarak kuzucum ağlaya sayıklaya ben anlata anlata en son da sızdı kaldı. Gece 1,5 gibi kalktı biraz tattırdım yine aci dedi hadi kızım koy başını hadi benim güzel annem uyusun diye diye kucağımda uyuttum. o uyudu ben ağladım çok kötü oldum.Sabah 05:30 da kalktı 1 saat oyun oynadık resim yaptık yine emmi emmi deyince anlattım açtı mememi sevdi cici cici diye :) kendince bir umudu var belki tatlı olmuştur diye yine bir uzandı emer gibi baktı acı bitanem bir daha da emmedi.O an çok zordu masum masum gelmiş nasıl güzel bakıyor :( napalım her çocuğun memeden ayrılışı ayrı bir zor.

O gün arada sorduğu her seferinde anlattık eşimle tabi şunu unutmadan söyliyim kızımın sevdiği yemekleri ve sakızlı muhallebi, meyva gibi şeyleri hep elimin altında tuttum her meme deyişinde gel bak sana ne vericem deyip birşeyler yedirdim ki açlık aklına memeyi getirmesin.

Böyle böyle atlattık çok şükür ve inanılmaz bir şekilde kızımın uykuları yemeği o kadar düzene girdi ki.Artık sabah kalkıyor hiç meme bile demiyor oturup kalvaltı yapıyoruz sonra meyve saati gelince meyve yiyor arada birşeyler yiyor saat 14:00-15:00 gibi kendi kendine salonda halıya yatıp uyuyor yada bazen ayağımda sallıyorum :)) inanılır gibi değil bizim için.3-4 saat öğlen uykusu uyuyor ki Ece'nin 19,5 aydır ben 3 saat öğlen uyuduğunu bilmem.Kalkınca duruma göre yoğurt,kek veya duruma göre ne ise yiyor akşam eşim gelince de akşam yemeğinden sonra 09:30-10:30 arası ya kendi yine halıda uyuyor ya ayağımda sallıyorum ya da tam uykuluyken yatağına koyuyorum bakıyorum hemen dalıp gidiyor.Gece de sadece 1 yada 2 kere kalkıp su içip tekrar yatıp uyuyor.Tabi annelerin en büyük derdi de süt dolan gögüsler. Onu da çok zorlandığım artık canımın yanmaya ve sızlamaya başladığı saatlerde kendimi rahatlatacak kadar sağdım ama bu sağma aralığı 8-9 saatte birdi yani çok sık sağarsak göğüs yine o hızla süt depolayacaktı.Ayrıca az su içip bol mısır,nane ve ekşi şeyler yiyerek bu durumu da rahatlıkla atlattım.
Bunları böyle anlatıyorum ama inanın bizim için çok önemli gelişmeler Ece meme emmekten bir tülü uykuya dalamıyormuş meğer 2 saatte bir gece kalkardı sabah kahvaltı ederken meme meme diye tutturur arada emer yine kahvaltıya devam ederdi :)))

Artık esmer şekerim bebeklikten tam anlamıyla çıktı ve çocuk oldu :) kendince bıcır bıcır konuşmaya başladı.Şuan en keyifli zamanları sanırım.Hanımzadeyle ilgilenmekten blogumu ve takı yapımını askıya aldım biraz daha düzenimiz oturunca herkes happy olucak :)

Bu kadar detaylı anlatmamım sebebi ben sütten kesme ile ilgili o kadar çok şey araştırdım o kadar okudum ki her fikir herşey çok önemliydi özellikle yaşanmış tecrübeler umarım sizlere de bir yol gösterir.

Darısı isteyen annelerin başına artık :)



4 yorum:

Tuğba... dedi ki...

Oooofff:(
Anne olmak gerçekten zor canım ya... Bu arada bakıyorum da seninki maaşallah baya büyümüş fıstık olmuş:) Ben blog dünyasına zaman ayıramıyorum artık iş, ev, Emir...

Chido's dedi ki...

Evet canım annelik bazen hakikaten zor ama mükemmel bir duygu :)
Ece büyüdü teyzesi kocaman bıcır bıcır birşeyler söyleyen bir fıstık oldu darısı başına :)
Bende eskisi gibi çok sık yazamıyorum ama seni de en kısa zamanda aramızda görmek isteriz :)
Seni de Emir'i de çok öpüyorum

Adsız dedi ki...

Bu yazdıklarınızda kendimi buldum, yaşadıklarım aynı şeyler. Asıl merak ettiğim acaba psikolojisini nasıl etkiler asıl sıkıntım bu. yoksa ağlamasına dayanacağım. Benim oğlumda 2,5 yaşında. kreşe gidiyor. gündüz zaten meme ememiyor(hafta sonu hariç) hem kreş, hem de bu olay acaba psikolojisini bozar mıyım diye düşünüyorum. (Kreşede 1,5 yaşından beri gidiyor) herkese kolay gelsin diyorum, zor günler...

Chido's dedi ki...

Merhabalar,

Sizin yorumunuzu görünce kızımın bir kez daha ne kadar büyüdüğünü gördüm :)
Hiç düşündüğünüz kadar zor olmuyor inanın ollar bizden çok daha dayanıklı ve güçlü sadece anneye çok naz yapıyorlar o kadar :)
Oğlunuz için de artık bırakma yaşı gelmiş diye düşnüyorum gelişme basamaklarını sağlıklı çıkması adına da iyi olacak göreceksin memeyi iyice bıraktıktan sonra davranış ve konuşmaları da olumlu yönde değişecek.Psikolojik olarak anne daha çok zorlanıyor sadece bıraktırırken ki ona anlatımlarınız kurduğunuz cümleler çok önemli bunu onun da istemesini ve tercihinizin doğru olduğunu ona da düşündürmeniz lazım.
"Sen abi oldun artık bardaktan içmek daha keyifli olacak" v.b. gibi.
umarım yardımcı olabilmişimdir.

Kolaylıklar dilerim :)

Pages