26 Ocak 2010 Salı

Ayşe Kulin 3'lemesi




Bu aralar kitap okuyamadığım dönemlerin acısını çıkarıyorum servisle gidip gelirken okuyorum ilk okuduğum kitap Ayşe Kulin'in Nefes Nefese adlı kitabıydı annemin tavsiyesi üzerine ondan alıp başladım ve gerçekten bi nefeste okudum harika bir kitaptı konusu Son Osmanlı paşalarından Fazıl Reşat'ın kızı Selva ile Musevi genci Rafael'in imkansız gibi gelen ailelerinin dahi istemediği bir evlilik yaparak Fransa'da yaşamaya başlaması ancak II.Dünya savaşı patlak verince ordan tekrar yurtlarına dönme mücadelelerini anlatan müthiş bir kitap.

İkinci kitap Veda ise Osmanlı İmparatorluğunun çökerken İstanbul'da yaşayan Maliye Nazırı Ahmet Reşat'ın ailesinin ayakta kalma öyküsü .Dönemin kadınlarının evlerine hayatlarına ve aşklarına sahip çıkışının öyküsü...

Şuan okuduğum 3.kitap ise Umut"Hayat Akan bir sudur" o da Ahmet Reşat 'ın ve ailesinin yeni kurulan Cumhuriyet'le birlikte geçirdiği değişim gelişim büyüme öyküsü.
Ayşe Kulin kendi soyağacından yola çıkarak hem ayrı ayrı hem de bir bütün olarak o dönemi anlattığı bir üçleme olmuş.Her zaman ki gibi tarihle aşkı birbirine harmanlayıp süper bir roman yazmış.Hikayelerin kurgusu ve birbiri ile bağlantısı,içiçe anlatımı ,o dönemde ki insanların zarafeti,her ne olursa olsun ayakta durma çabaları,savaşın ağırlığı ve katılığı çok ince örülmüş ve ince işlenmiş.

Okurken her insanın hikayesini ayrı ayrı takip edip onların dünyasına giriyorsunuz ve hepsinin tadı ayrı ayrı. Kısacası ben üç romanı da çok beğendim şimdi yeni 2 kitabım daha geldi sonra sıra onlarda, yine eskisi gibi kitap kurdu oldum yani :))

20 Ocak 2010 Çarşamba

Blog Arkadaşlığı

Sevgili Alpiharikalardiyarında beni Blog Arkadaşlığı ödülüne layık görmüş sağol arkadaşım beni çok mutlu ettin :)) Bende 12 arkadaşıma bu ödülü arkadaşlıklarımızın ve dostluklarımızın artması dileğiyle gönderiyorum ...

Hayatımın Renkleri
Gülter

Sevdos
Stil Direktörü
Rosesnm
Sesiber
Gülcemine
PrimaRima

Bebeğimmeleğim
Defne
Bubenmishim
Defneyaprağı

19 Ocak 2010 Salı

Saçlarımı kestirdim yaşasıııın :))))))))

Nihayet saçlarımı kestirdim nasıl rahatladım nasıl kendime geldim ya bu bayanların kuaför mevzuları çok derin :)) altı üstü saçlarımı biraz kestirdim ve çok beğendim öyle çok modelli değil ama bayağı uzayan ve şekilsizleşen saçlarım için çok değişik geldi. En azından toplasam bile hoş gözüküyor.Birde şu saç şekillendirme aletini bir kullanmayı becerirsem tam süper olacak :)) azimle deniyorum.Henüz foto eklemiyorum çünkü fönsüz modeli belli değil.
Merak eden dostları öptüüüümmm :)

15 Ocak 2010 Cuma

Saçımı kestirmek için dakika sayıyorum

Yarın Ece hn.lar uygun olurlarsa efenim doooğğğruuu kuaföre gidicem ve şu modeli giden uzun saçlarımdan kurtulucam. heh hehe beni duyanda kısacık kestiricem sanır :))))) yok ama en azından omus hizasında katlı bir model diye düşünüyorum acayip fenalık geldi hep topla hep topla sinir oluyorum zaten Ecoşa hamile kaldığımdan beri ne boya ne birşey kızımı memeden kesince heemmmen bir gölge yaptırıcam kendi saçlarımın üzerine çok güzel oluyor tecrübeyle sabit :))) ahh nasıl canım çekiyor :)) ama sabır allah sabır.
İnşallah yarın yeni saçlarımla fotolarımı eklemek nasip olur amiiiiiiiiiiin :)

14 Ocak 2010 Perşembe

YAŞAMA DAİR ŞEYLER

Bilirsin ay çiçeklerini ?

Sabah güneşe döner ya,

Kaybolunca ufuk çizgisinde ;

O hep boynunu büker ya.

Değiştir artık soğuk geceleri

Yeni doğan güne bir bak.

Çiçeklere,ağaçlara güllere !

Uçmayı yeni öğrenen kuşların sevincine.

Yaşam; bir çiçeğin,

Sabırsız bekleyişinde.

Bir kerecik görebilmek güneşi !

O kısacık ömründe.

Sende dön yüzünü.

Bak ilk defa görmüşçesine

Hangi aşk,hangi acı değer?

Günü yaşamadan ölmeye.


Halide Edip Adıvar

12 Ocak 2010 Salı

Pırasalı Börek ( Arnavut Böreği )

Pazar günü canım Pırasalı Börek isteyince sıvadım kolları : ))

Bu böreği anneannem’den öğrendim kendisi inanılmaz güzel ve lezzetli yemek yapar.Zeynep hn.Allah sağlıklı ömür versin bitanem elin kanadın hep üzerimizdeydi benim için çok özel ve önemlisin muck muck.Annem’de sağolsun beceriklidir ama anneannem maşallah sülalece bilinir : ) teyzem kardeşim annem ve ben hepimiz ondan tarif alıp deneriz : ) tabi yine de anneannem gibi olmaz : )

Herkes anneannesini eminim çok sever ama benim için anneannem bambaşkadır aramızda ayrı bir sevgi var. Tüm torunlarına ayrı ilgi ve alaka gösterir hepimizin gözbebeği canım benim. Görgülü bilgili ve herkes tarafından çok sevilir sayılır inşallah hayatta bizde onun kadar temiz düzenli becerikli ve sayılan bir insan oluruz. Bu tarifler bizlere miras kalacak inşallah bende kızıma bak bunu anneannemden öğrenmiştim bunu annemden diye anlatıp öğretmek nasip olur.Önünde saygıyla eğiliyorum efendim canımın içi.

Gelelim tarife;

Aslında açabilen hamurunu kendi açabilir ama bende nerede o zaman Ece’yle ancak bu kadar : )

2 tane hamur alınır.Hamur biraz dinlenirken pırasalar doğranır biraz zeytinyağı biraz salça ile kavurulur içine istenen baharat atılır.

Hamurlar 8 tane ayrı beze olarak ayrılır.4 tanesi alt 4 tanesi üst hamur olacak.

4 beze açılıp aralarına eritilmiş sanayağı ve biraz un serpilip üstüste konur.Diğer 4 tane bezeye de aynı işlem yapılır. Daha sonra üstüste koyduğumuz alt olacak hamur un serpilerek bir tane büyük olacak şekilde açılır. Diğer hamur da üst olacak şekilde açılır.

Bu börek için en iyisi yuvarlak tepsi ancak isteyen kareye de sığdırabilir.

Tepsi biraz yağlandıktan sonra alt hamur konur araya pırasa serilip üst hamur kapatılır. Kenarları hafifçe parmakuçlarımızla birleştirilip üzerine tekrar kalan erimiş margarini sürüp birazda un serptikten sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirebiliriz.

Not: Fırından çıkarınca üzerine biraz sanayağı sürüyoruz bastırmamaya çalışın şekil-a da görüldüğü üzere yıkımlar oluyor :))))

Afiyet bal şeker olsun :))

Kuzucum Ece’de afiyetle yedi :))

11 Ocak 2010 Pazartesi

Tatlı Kızım Ece 14 aylikken neler yapıyor?


Altını değiştirmek çok zor her seferinde kaçıp duruyor.Bir sevinç bir heyecanla koşuyor yakala yakalabilirsen :)

Tv Seyretmek bu aralar favorimiz ne kadar engellemeye çalışsakda reklamları seyrediyor ama kanal değiştirince dönüp gidiyor nasıl ayırtediyor aklımız almıyor :))
Baby tv yi çok seviyor bazen bayb bayb diyor :) en fazla yarım saat seyretmesine izin veriyoruz.

Kitapları çok seviyor eline alıp Anne ıhh ıhh ( yani otur) deyip önüme kitabı koyuyor aaa aaa diyerek resimleri gösteriyor. Bazen de eline alıp sayfaları çeviriyor.

Dışarı da gezmeye bayılıyor bu aralar haftaiçi kayınvalidemlere haftasonu bize ayakkabılarını veya hırkasını alıp attaa atttaaa deyip duruyor.

Saçına toka takınca veya üstüne birşey giydirince koşa koşa aynaya gidip bakıyor ve gülüyor.

Etrafı karıştırmayı çok seviyor özellikle mutfak dolapları Ece hn.dan soruluyor.

Buzdolabından kendi sütünü alıp içmeye çalışıyor koca kutu elinde :)))

Kendi kendine yemek yemeye başladı bir elinde çatal diğer eliyle beraber Allah ne verdiyse girişiyor yemeğe tabi masa ve üstübaşı Ece ne yiyorsa o, ye kürküm ye yani :) hanımefendi hayatta önlük takmaz kendileri :)

Söylediği kelimeler ; Anne, baba,meme,atta,ayı,emme yani mama, oka oka ( toka) aggg ( aç),
Agga ( Arda) abiii,dede,gel,oka akk (toka tak ( kimin kızı :))) ),akka ( ayakkabı),apka (şapka),anga (amca) ..... Dilli düdük seniiiiii :))

Bilgisayar’a oturup mouse’u o tarafa bu tarafa hareket ettirip klavyeye vuruyor yazıyor yani :

Koltuk veya yataktan kendi başına iniyor ama çıkamıyor :)))))))))))

Banyo yapmayı çooook seviyor daha banyoya girerken küvetin önünde üstünü başını çıkarmaya çalışıyor :) balığım benim.

Renkli küplerden 3-4 tanesi üstüste koyuyor ve deviriyor.

Müzik aletlerini çok sevip her duyduğu müzikte hemen oynamaya başlıyor ( tam annesinin kızı eh ehee ehehe eheh babamız pek oynamazda bende tam tersi maaşallah)

Ece gezmeye gidicez kızım hadi kıyafet seçelim deyince dolabında rengarenk bir hırkası hep onu çekip alıyor ve kolunu uzatıp giymeye çalışıyor.

4 Ocak 2010 Pazartesi

Fırın Sütlaç

Geçen akşam ilk defa fırın sütlaç yaptım. Çok hafif sulu olmasına karşın tadı ve görüntüsü çok güzeldi. Tarifi şirketten arkadaşım Gülcan net'ten bulmuş bende ondan alıp denedim.Bana da sadece tarif olarak attığı için maalesef kaynak belirtemiyorum :((

Tarif aşağıda afiyet olsun :))

Malzemeler
1,5 çay bardağı pirinç
2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 litre su
5 yemek kaşığı pirinç unu ( tarifte 3 yk.pirinçunu diyor ama biraz sulu olunca bence 5 daha iyi )
1 litre süt
Hazırlanışı
Pirinçleri 1 litre suda haşlayın. Pirinçler yumuşayınca 1 litre süt ile şekeri ilave edin. Sütü yavaş yavaş, karıştırarak ilave edin. Sütün kaynamasına yakın bir bardak suda ezdiğiniz 5 yemek kaşığı pirinç ununu ilave edin. 10 dakika kadar daha kaynatın, bu arada kıvamı da koyulaşacaktır. Ateşten almadan önce vanilyayı ilave ederek ısıya dayanıklı kaselere alın. Yaklaşık 10 kase sütlaç çıkıyor.
Kaseleri fırın tepsisine dizin. Sütlaçların tabanlarının yanmasını önlemek için tepsiye su koymayı unutmayın. Yani kaseleri suyun içine oturtturuyorsunuz. Daha önceden 180 derecede ısıttığınız fırına sütlaçları sürün. Sık sık kontrol ederek çok fazla yanmalarını önleyin.

3 Ocak 2010 Pazar

Dore kolye ve bilekliğim




Bugüne kadar kendimce yaptığım en güzel kolye ve bileklik oldu. Galiba elimde daha bir alışıyor artık.

Çok seviyorum incikli boncuklu şeyleri :)) severek kullandığım bir takımım oldu özellikle beyaz gömlek ve jean ile harika duruyor şirkette çoğu insan nerden aldın diye sordu ben yaptım deyince wayy canına filan demeleri çok hoşuma gitti :))) ehe hehe ehe insanın elinin emeği ile bir şeyler üretmesi her ne olursa olsun çok güzel bir duygu.


1 Ocak 2010 Cuma

Hoşgeldin 2010 :)

Bu yılbaşı biraz endişeli geçti dün akşam Ece'nin ateşi tekrar nüksedince Kadıköy Şifa'ya götürdük şansımıza çok iyi bir doktor denk geldi çok olmamakla birlikte vücudun da enfeksiyon varmış ve ayrıca diş çıkarıyor dedi ikisi birleşince bayağı bir ateş yapmış. Bu sabah kontrol ettiğimde alttan sağ yan dişin patlatığını gördüm :) çok şükür hem dişi patlayıp hem de ilaçlarını kullanınca bebeğim biraz kendine geldi. Şu diş olayı çok sıkıntılı bir durum yaa :( daha çoook yolumuz var :( inşallah bundan sonrakiler az sancılı olur. Aşkım 3 gündür sadece bezle duruyor bugün sadece atlet ve pijama giydirdim.

Yeni yıla huzurla girdik çünkü Ece çok şükür iyiydi onun dışında herhangi bir hazırlık yapamadım napalım herşeyin başı sağlık sağolsun kayınvalidem imdadıma yetişip birşeyler göndermiş akşam 9:30 dan sonra Ece'de daha iyi olunca güldük eğlendik.

Yeni yılın hepimize sağlık huzur ve mutluluk getirmesini dilerim.
İnşallah bu yıl bereketli ,bol kahkahalı ve aşk dolu geçer.





















Pages