12 Ocak 2011 Çarşamba

Muhteşem Yüzyıl

Gerçekten muhteşem bir yüzyılmış :) tabi en çokta Padişah hazretleri için :) şaka bir yana her ne kadar eleştirilse de ben çok beğendim.Hem kurgusu hem kullanılan kostümler takılar çok güzel.Bunda kumaşların Vakko olmasının payı çok büyük.Cast da iyi olunca dizi iyi oturmuş.Halit Ergenç ve Nebahat Çehre rollerine cuk olmuş ayrıca Hürrem de afet hani ...
Bakalım Osmanlı hanedanı Sultan han Süleymanı nasıl mum edecek? hepimiz göreceğiz.
Eleştirilerin bazıları doğru olsa da bence çok da abartılmamalı gerçek tarih isteyen açar tarih kitaplarını okur bir diziye bakıp aaa bizim osmanlı da böyleymiş diye akıl yürütmek zaten pek mantıklı değil.Adamlar oturmuş ve 1500'lü yıllarda yaşanan hem de normal bir hikaye değil içinde koca bir hanedanı anlatan bir dizi yapmış biraz da iyi tarafından bakmayı öğrensek millet olarak illa ki önce bir yerden yere vurucaz.
Taa RTÜK e ve meclise kadar şikayetler gitmiş yahu dur bakalım dizinin bu akşam 2.bölümü yayınlandı..neymiş Kanuni Sultan Süleyman hep oturak aleminde mi yaşamış yok çok cinsellik varmış filan filan..
Nerden bakarsan oradan görürsün! O dönem de cariyelik kölelik hükümranlık varmış tabi ki ama  Kanuni'nin adaletli oluşu,kazandığı onca savaş,Osmanlı'yı dünyaya tanıtışı türklük duyguları bunlar da var.
Neyse ben çok beğendim zaten Safiye Sultan kitaplarını okuduğumdan beri ayrı bir hayranlığım var bu döneme : ) kadınların ayakta duruşu erkekleri ve ülkeyi yönetişi köle kadınların ezilişi ve şanslı olanların en yukarılara ne şekillerde geldiği.. çok ilgi çekici.

Kısaca beğenen seyreder beğenmeyen seyretmez..
Ben bir daha ki bölümü sabırsızlıkla bekliyorum..

Hiç yorum yok:

Pages