9 Eylül 2011 Cuma

İlk Dekupaj çalışmam

Hobi işlerine iyice sardım bu ara : ) aklımda birsürü fikir neyi boyasam neye ne yapsam ?  diye gezip duruyorum..
İlk defa dekupaj bir çalışma yaptım.Bir büyük cam kase ve bir de yayvan cam kase'ye kelebek figürlü peçete dekupajı uyguladım.Önce biraz dergilerimi karıştırdım zaten az çok biliyordum internette sağolsun güzel yardımcı oldu : ) ve ortaya sanırım güzel birşey çıktı.Ekim'de Ece'nin doğumgünü için kullanmayı düşünüyorum.Tabi ki kusurları var ama ilk defaya göre ben beğendim :))) ee ne de olsa 3 gundür uğraşıyorum.
El emeği göz nuru : ))
Biraz yapımı anlatayım; ilk önce zemin için yatak odasından kalan beyaz boyayı kullandım biraz ilginç oldu : )
2 gunde 2 kat olmak üzere boyadım ve iyice kuruttum.Akşam peçetelerden kelebek figürlerini kesip hazırladım.Burada unutulmaması gereken nokta peçetenin 3 katını sıyırıp figürü zar şeklinde bırakmak tabi yırtmadan.Daha sonra dekopaj tutkalını yapıştıracağımız yere sürerek kelebeği yapıştırıp üzerine tekrar dekupaj tutkalı sürdüm.O da iyice kuruyunca açık dore rengi yaldız ile kenarlarını geçtim.En son hepsi kuruyunca heryerine yat verniği sürdüm ve kurumaya bıraktım.Bana göre gayet güzel oldu : )

Bu arada 3 tane de nar boyadım,bu sene Osmanlı kaftanları ve modelleri çok revaçta.Geçen gün Carrefour Maltepe'de ki Cemile'yi gezdim olağanüstü güzellikte kaftanlar,narlar ve hilaller vardı.Muhteşem renkler de ve güzellikte.Hepsini almak istedim : ) yada sahip olmak : )Narlarımı annemlerdeyken Büyükçekmece gece pazarından aldım boyanmamış olarak 3'üne toplam 10 TL verdim.
Aslında dayım ve yengem tam da bu işi yapıyorlardı aksilikler ve kısmet diycem bana almak kısmet olmadı.
Bende en iyisi kendim yapayım dedim : )

Narları genelde hepsini aynı renk yapıyorlar ama ben Cemile'de ve dayımlarda gördüğüm gibi renkli yapmak istedim.Opak turuncu diye bir renk aldım vitray boyası :) rengine vuruldum ve denedim çok güzel tuttu boya.
En büyüğünü açık dore yaldıza boyadım ortancayı opak turuncuya şimdilik elimde fazla boya yoktu bende ne yapsam derken iki boyayı karıştırıp güzel metalik bir pembe yaptım : ) çıkan renk çok hoş oldu.
Küçüğünü de bu renge boyadım.

Anasına bak kızını al diye boşuna dememişler ben boya yaparım da bizim bıcırık Ece durur mu ? tutturdu bende yapıcam diye :) verdim eline IKEA nın ahşap çerçevelerinden suluboyasıyla o da onu boyadı.

Şimdi aklımı kahverengi fiskosa taktım ne egzantrikler yapabilirim onu düşünüyorum.Fikir verirseniz sevinirim.

Gününüz aydın olsun :)










2 yorum:

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

valla helal aşkım narlarda ayrı şık olmuş!

Chido's dedi ki...

Stil direktörü;Sagol bitanem benim.

Pages