19 Ocak 2012 Perşembe

Nefis Kurabiyeler

Çok söze gerek yok süper kurabiye tarifleri buldum gazetede yılbaşı günü yayınlamışlar sağolsunlar.Ne zamandır yazıcam.Her tarif ayrı güzel.Bu tarifleri yurtdışında noellerde yaparlarmış.Bence kurabiye tarif ölçüsü olarak çok düzgün bir tarif  hadi başlıyoruz.Afiyettt olsunn.

Bugun ben fındıklı kurabiyeye biraz tarçın ekleyerek yaptım.Sizde değişik birşeyler denerseniz yorumlarınızı bekliyorum.


VANİLYALI-TARÇINLI KURABİYE

125 gr.tereyağı
125.gr pudra şekeri
2 yumurtanın sarısı
155 gr.un
110 gr.misir unu
2 paket vanilya yada 2 damla vanilya esansi

 Tarcin

 Yapilisi;



 Oda sicakliginda ki tereyagina pudra sekerini ekle ( ben tatliyi cok sevmeme ragmen sanki
 sekeri az birsey cok geldi bana pudra sekeri biraz azaltilabilir sanki) diger malzemeleri ekle yogur.
 Yarim saat buzdolabinda dinlendir.Onceden isitilmis 160 derecelik firinda 10-12 dk.pisir.

LİMONLU KURABİYE:


125 gr.tereyağı
125.gr pudra şekeri
1 tane limon
2 yumurtanın sarısı
155 gr.un
110 gr.misir unu
1 paket vanilya


yapılışı aynı sadece limon suyu ve limon kabuğu ekle.

FINDIKLI KURABİYE:

125 gr.tereyağı
125.gr pudra şekeri
2 yumurtanın sarısı
130 gr.un
85 gr.misir unu
1/2 cay bardagi fındık tozu
1 paket vanilya


KAKAOLU CEVİZLİ KURABİYE:

125 gr.tereyağı

125.gr pudra şekeri
2 yumurtanın sarısı
130 gr.un
90 gr.misir unu
1/2 cay bardagi kakao
1/2 cay bardagi ceviz
1 paket vanilya


Küçük not: tariflerden de anlaşıldıüı üzere malum tereyağ,şeker,kakao v.b. gibi bol kalorili bir tarif aman çok kaçırmayın : )

2 yorum:

 Stil Direktörü  dedi ki...

Afiyet bal şeker olsun kuzuma ellerine sağlık çok güzel olmuştur eminim mucx

Merve Yıldız MY. Fashion dedi ki...

elleriize saglıkk bi kurabıye canavarı olarak bayılldım:))

Pages