26 Nisan 2012 Perşembe

Ece Reflü oldu :((

Evet bu yaşta bir çocuk reflü olur mu demeyin çocuklarda ve hatta bebeklerde bile reflü olabiliyor.
Başta yanlış beslenme tabi bu yanlış beslenmeden kastım yasaklı mideyi yoran yiyeceklerden fazlaca tüketmek.
Ece'de maaşallah zaten benim gibi abur cubur atıştırmayı,dondurmayı ve çikolatayı çok seviyor.
Akşamları da yiyip yatıyor çoğu zaman ben bu kadar etkileyeceğini düşünmemiştim.Daha doğrusu bende 8 yıllık bir reflü hastası olarak eşimi uyardım"bak yiyip yatıyor reflü olucak" diye tabi eşim de bende benim evhamımdır dedik üstne düşmedik.

Ecenin  maaşallah yemek sorunu hiç olmadı bademcik ameliyatından sonra da iyice iştahı açıldı bizde çok sıkmadık bugüne kadar ama sanırım tatlı ve abur cubur ( abur cubur dedigim de cikolata ve dondurma biraz da şeker v.b. ) öyle markasiz bilmediğim hiçbir ürünü Ece'ye yedirmem abuk sabuk çikolata jelibon v.s. pek almam.Neyse bu aralar öyle karışık yiyor ki engel olmak ne mümkün.Bu aralar pantolanlarının çoğu boydan oluyor ama göbekten kapanmıyor ..
Hemen işe el koyarak bu gidişhata dur deme zamanım gelmiş :((

Birkaç gündür Ece'nin burnu akıyordu ama devamında ne ateş ne kırgınlık kendimden biliyorum bende biraz kaçırınca aynen bu belirtiler başlıyor sonra da boğaz yanması ve bildiğiniz aynı grip gibi oluyorum salya sümük geziyorum.Boğaz acısı da cabası.. :((

Hatta Cumartesi günü endoskopi çektireceğim kendim için bakalım şu yaşadıklarımız bu ara hem beni hem midemi çok yordu bir kontrol zamanım geldi.Zaten ezelden beri kafama takar bol stress yapar midemi daha kötü etmek için elimden geleni yapardım tabi iş Ece olunca herşey değişti.

Doktor bugün Talcid verdi bende sanırım bildiğimden doktor çok şey söylemedi.

Sizlere de fikir olması açısından yapılacaklar yapılamayacaklar olarak yazıyorum;

Yapılacaklar;

  • Bol lifli sebze ve meyvalar yenecek
  • Bol bol su içilecek
  • Yemek yanında su içilmeyecek
  • Ufak porsiyonlarla sık sık yemek yenecek.
  • Yasaklı yiyecek tüketimine dikkat edilecek.
Yapılmayacaklar;,


  • Yağlı,çikolata,turşu,baharatlı yiyeceklerden çok az yenecek
  • Yemeklerden hemen sonra yatmayıp  2 saat beklenecek.
  • Üstüste yemek yenmeyecek.

Allah dermansız dert vermesin,inşallah beslenme şeklimizi değiştirerek ve dikkat ederek bu uyuz hastalıktan kurtulur kuzum.
Herkese acil şifalar.

Daha fazla bilgi isteyenler Reflü nedir? bir tık lütfen.

Sağlıkla kalın.


Not: Bu aralar acayip derecede bu yagli yagli kürt böreklerinden yiyor hem de nasıl sanırım bu da çok etkili oldu :(((( elimden çekerek zorla börekçiye sokuyor beni aç yada tok olması da farketmiyor..




5 yorum:

annecik dedi ki...

çok geçmiş olsun inş. çocuklar için 7 yaş hastalıkları atma yaşı o zamana kadar azalır ve tamamen geçer

Chido's dedi ki...

annecik;teşekkür ederim inşallah.öksürük dışında biraz daha iyiyiz evet kendi doktorum da öyle söyledi.

Tuğba dedi ki...

Çok geçmiş olsun.

Chido's dedi ki...

Tuğba ; Teşekkürler Tuğbacım.

Duygu Turken dedi ki...

05419403412 lutfen beni arayin ben duygu benim oglumdada goz kaymasi var

Pages