24 Ağustos 2013 Cumartesi

Mutfakta biri mi var !!!!!!

Evet var şuan yorgunluktan bitmiş olan ama tüm işini bitiren biri var :)) geçen haftadan beri niyetlendiğim kışlık hazırlama olayını biraz bitirmiş bulunmaktayım mutlu ve huzurluyum :))))
Öncelikle çok çok güzel bir acuka,acıka yada kahvaltlık domates sos siz nasıl adlandırırsanız onun tarifi ile başlayayım,geçen sene yaptığımda apartmanda fenomen oldu neredeyse bütün komşularım yaptı bu senede aynı şekilde devam.Bu arada yengem Çanakkaleli bu tarifte yengemin annesinden kendisini öpüyorum.
Gelelim nasıl yapıldığının tarifine ;

Malzemeler;

8 kilo yumurta domates
1 kilo  normal domates
8 tane patlıcan
1 kilo kapya yani kırmıı biber
5 tane havuç
1 yada isteğe göre 1,5 baş sarımsak
yeteri kadar tuz
300 gr kadar kıl biber

Önce tüm domatesleri soyup hazırlıyoruz o arada (ben közmatik kulladım siz isterseniz fırında da yapabilirsiniz ) patlıcan ve kırmızı biberleri közlüyoruz domatesler pişerken içine közlenip hazırlanmış biber,patlıcan,rendelenmiş havuc,tuz ve sarımsağı ekliyoruz 1 saat kadar pişiriyoruz sonra blendardan geçiriyoruz.En son içine yeşil kıl biberleri bir tavada biraz sıvıyağ ile çevirip domates sosa ekliyoruz.
Kavanoz kapaklarını kaynatıp kavanozlara doldurup sıkıca kapatıp ters çevirerek bir gece bekletiyoruz.
İşte mükemmel tat hazır.






Vee hazır mutfağa girmişken aşağıda yazdıklarımı da yaptım :)
Kıymalı taze fasulye
Pilav
Sakızlı Muhallebi
fırında yapılacak böreklik sarma (buzluğa attım)
Sigara böreği (buzluğa attım)

İşte bu kadar bittim valla ama çalışınca ne yiyeceğiz ne yapacağım diye düşünmek zor oluyor böyle hazırlıklar çok rahat oluyor aklımda birkaç şey daha var onları da yapınca paylaşırım.

Şimdilik bu kadar hadi kaçtım :)
Sevgiyle kalın..




2 yorum:

berrasukuzusu dedi ki...

afiyet olsun... yemedim ama tadının çok güzel olduğu belli.Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin...

Chido's dedi ki...

berrasukuzusu; Çok sağol Ülkücüm amin inşallah.

Pages